Fotográfus és fot...
2017. 07. 12.

Tisztelt Érdeklődők!

2017. szeptemberében ismét elindítjuk Fotográfus és fotótermé...

Újdonság!
2017. 02. 09.

Bővítettük képzési palettánkat!

A jövőben Villamos hálózat kezelő képzésre is jele...

Az alábbiakban megtekintheti Híreinket. A címre kattintva elolvashatja a részletes hírt.

2017.07.12.
2017.02.09.
2016.12.20.
2016.10.18.
2016.08.24.
2016.06.04.
2016.05.03.
2015.09.10.
2015.07.29.
2014.10.13.
2014.03.06.
2014.02.24.
2013.08.30.
2013.01.22.
2013.01.17.
2013.01.15.
2012.05.08.
2011.07.27.
2011.04.19.
2011.01.28.
2010.12.07.
2010.11.17.
2010.10.22.
2010.09.14.
2010.08.23.
2010.07.08.
2010.06.17.
2010.04.26.
2010.03.30.
2010.01.15.
2009.11.23.
2009.10.15.
2009.09.08.
2009.07.27.
2009.04.07.
2009.03.17.
2009.02.25.
2008.11.27.
2008.11.27.
2008.10.15.
2008.10.14.
  Sok még a nyitott kérdés
2008.04.29.
Teljes cím: Sok még a nyitott kérdés
Beküldés dátuma: 2008.04.29.

Az autóbuszok és teherautók pilótái lényegesen kisebb arányban okoznak baleseteket, mint úrvezető társaik. Ezt egy tavaly lezárult felmérésből tudjuk, amiről egyébként lapunk hasábjain akkoriban be is számoltunk. Az is kiderült, hogy azoknak a baleseteknek, amelyeknek valamilyen módon részesévé váltak, mindössze a tíz százalékát okozzák a nagy járművek vezetői. Mégis (a járművek mérete vagy a szállított utasok magas száma miatt) ez az a közlekedői kör, amely nem vehet részt a hivatásforgalomban anélkül, hogy a kötelező KRESZ-vizsgák mellett más tanfolyamokon szerzett tudásáról ne adna tanúbizonyságot.
A nemzetközi és belföldi fuvarozói vagy személyszállítói engedély mindenki előtt ismert. Ez a tanfolyam mindössze elméleti képzést tartalmaz, aminek érvényessége időközönként meghosszabbítandó egy-egy vizsgával. Nem kérdéses, hogy a hazai sajátosságként említhető rendszer már régóta idejétmúlt, de az is biztos, hogy az új típusú továbbképzési rendszer már most nagy vitákat generálhat minden résztvevő részéről még így, meglehetősen kezdetleges állapotában is.
A 2003/59-es EK-rendelet részletesen kifejti, az uniós tagországok hivatásos gépkocsivezetőinek milyen, akár egységesnek is nevezhető rendszeres továbbképzési programokon kell részt venniük ahhoz, hogy elláthassák munkájukat. Első körben a frissen végzett "tanulókat" érintik a változások, a már jogosítvánnyal rendelkezők fokozatosan kerülnek be a rendszerbe.
Idén itthon is megszületett az uniós rendelethez igazodó szabályozás, amely szerint 2008 szeptemberétől az autóbusz-, 2009 szeptemberétől pedig a tehergépjármű-vezetőknek is részt kell venniük egy elméleti és gyakorlati foglalkozásokat is magában foglaló, vizsgákkal záródó kiegészítő oktatáson.
Egy vezetéstechnikai továbbképzéssel is foglalkozó autósiskola, szakembereket is meghívva, gyakorlati tesztsorozatot szervezett a bázisául is szolgáló tököli repülőtéren. A Közlekedéstudományi Intézet, a Nemzeti Közlekdési Hatóság és más, hasonló képzésekkel foglalkozó autósiskolák szakembereinek részvételével tarott programon a feladat az volt, hogy az irányelv útmutatásai alapján meghatározzák, milyen technikai paraméterek között hajthatók végre az előírt gyakorlatok. A helyes vészfékezéshez, a kanyarívben sodródó jármű kezeléséhez az akadályok kiekrüléséhez meg kell határozni a technikai minimumokat a csúszópálya, a biztonság szempontjából rendelkezésre álló szabad terület és a még hatékony, de biztonságos sebességek tekintetében.
Eredmény még nincs, de az előírásoknak szeptemberig meg kell születniük, hioszen a buszosok számára akkortól indul ez a program. A fejleményekről természetesen beszámolunk majd, hiszen a technikai kérdések mellett az sem tisztázott, hogy a nyilvánvalóan nem olcsó továbbképzéseket ki és milyen módon finanszírozza, arról nem is beszélve, hogy az oktatásban részt vevő gépkocsivezető több hétre kiesik a napi munkából, ami további kérdéseket vethet fel.
A tököli bemutatón a meghívottak megismerkedhettek egy oktató szimulátorral is, aminek az a jelentősége, hogy a továbbképzéseknél bizonyos feladattípusok ilyen berendezésekkel is végrehajthatók. Az itt bemutatott szerkezet elsősorban a vezetés során felmerülő vészhelyzeti cselekvésekre, vészfékezésre és kikerülésre készíti fel a tanulót, természetesen teljes vezetési tudás megszerzésére nem alkalmas. Ugyanakkor léteznek már, főleg angliai és német intézeteknél, olyan gépjármű-szimulátorok, amelyek hasonlóan a repülőgépekhez, szinte teljes mértékben képesek helyettesíteni a valós körülményeket. Az ilyen - beszerzési árukat tekintve meglehetősen drága - berendezések a valós gyakorlatoknál kevésbé költséges és "balesetbiztos" alternatívát jelenthetnek, főleg a kezdő vezetők esetében, akik így fokozatosan készíthetők fel a járművezetés fortélyaira.

2008.01.04.
2008.01.02.
2007.10.30.
2007.06.28.
2007.05.29.
2007.05.18.
2007.04.25.
2007.02.28.
2007.02.05.
2007.01.30.
2006.12.07.
2006.11.03.
Bemutatkozunk   |   Képzések   |   Kereskedelem   |   Tanfolyamnaptár   |   On-line teszt   |   Referenciák   |   Letöltés   |   Hírek   |   Vendégkönyv
Webshark
hírek